tisdag 30 november 2010

Ang sängen

Alltså den där killen som skulle ha sängen sa igår ba "jag kommer ikväll och hämtar den. Men kan jag få den för halva priset i så fall?". Jag tänkte att bara han tar den så blir det skitbra. Jag trodde att det var svårt att bli av med en säng. Sen kom han inte och så ringde jag upp honom och han ba "du, går det bra om jag kommer i morgon istället?". Jag sa "ok ok då". Sen ringde han ikväll och frågade om sängen går in i en kombi. Jag ba "eh nej. Det är alltså en 120-säng". Då ba "går det bra om jag kommer imorgon för då har jag en minibuss". Så gick jag motvilligt med på det för jag måste ju bli av med den. Men så fick jag massa mail från folk som ville ha den och så ringde en trevlig tant från Åby som dessutom känner min syrra och erbjöd hundra spänn mer än själva det priset jag satte på den från början. Hela 400 spänn! För en gammal sängjävel. Och hon kunde skicka sin man redan ikväll "direkt efter bandymatchen". Jag sa ja direkt och sms:ade han första killen att det blir inget. Nu är jag skiträdd att han ska komma hit med ett baseboll-trä och vilja göra upp. Han vet min adress och allt.

Inga kommentarer: