fredag 12 november 2010

YES YES YES!

Här satt jag och var så uttråkad att jag kände mig helt lipig. INGA planer för helgen och inget annat heller för den delen. Så helt plötsligt får jag sms från Agnes: "Gå till systemet och köp vin. Jag sitter på tåget mot Växjö". Blev så glad att jag började böla, fast av glädje den här gången. I Love Agnes!

Plus så älskade rekryteraren på Arbetsförmedlingen mig. Det fanns inga tjänster just nu som passade men jag ba "Hej, jag vill jättegärna ha ett jobb och skulle bara vilja presentera mig för dig". Han ba "Vad kul, registrera ditt CV på vår hemsida så är jag säker på att du får napp när det dyker upp en passande tjänst". Jag ba "problemet är att jag aldrig blir kallad till intervju bara för att jag inte har så mycket erfarenhet och jag tycker det är synd för jag vet att jag skulle göra ett bra jobb". Då sa han de ljuvliga orden: "Det tror jag med att du skulle. Du verkar så framåt och har lätt för att uttrycka dig att du skulle passa utmärkt som receptionist eller inom kundtjänst. Ge mig ditt namn och nummer så ska jag komma ihåg dig så fort det finns en tjänst ledig".

Dubbel YES!

Puss hej!

Inga kommentarer: