måndag 1 november 2010

Julecravings

Idag var jag och handlade på Citygross. Älskar Citygross. Gick raka vägen in på julavdelningen. Har ju liksom inte firat jul på två år och nu är jag helt uppfylld av längtan. Detta är vad jag kände för att köpa:

Glitter.
Juleljus.
Jullöpare.
Adventskalendrar.
Spray som man sprayar på fönstret så det ser ut som iskristaller.
Spray som man sprayar på fönstret så det ser ut som snö.
Änglaspel.
Julstjärnor.
Porslinstomtar.

Jag la ner saker i korgen och plockade upp dem igen. La ner, plockade upp. Det är inte sunt att handla krimskrams när man är pank.

Jag kände även för att köpa en ljusslinga och tomtebloss. Och det gjorde jag också. Man måste faktiskt få unna sig här i livet.

53 dagar kvar.

Måste pynta, skicka julkort, slakta en gris, koka skinka, stöpa ljus, slå in paket, hugga en gran, lägga lutfisken i lut, julestäda, baka lussekatter, baka pepparkakor, bygga ett pepparkakshus, stoppa korv, rulla köttbullar, skriva julklappsrim... Mycket att stå i dessa dagar.

Inga kommentarer: