tisdag 2 november 2010

Jul jul strååålande jul

Har gjort en jullåtslista på Spotify. Det gick skitsnabbt att diska en veckas disk till den. Tänk bara. Snart är det helt ok att julpyssla och då ska den listan stå på i bakgrunden varvat med Sunes jul. Och så ska det dofta pepparkakor och nejlika-apelsiner. Och så ska det vara tända ljus överallt och så vidare. Måste arrangera julpysselkväll. Fast man behöver kanske vänta till efter första advent va? Vi ska bli lite fulla på glögg och bli jävligt kreativa och skapa julkonst tillsammans. Hallelujah och hurra!

Just nu sjunger Carola med vacker stämma ur mina högtalare. Det är nog första gången Carola är i mitt hem. Från och med nu och fram till efter nyår någon gång är det förbjudet med indiepop i min lägenhet. Det kommer bli kämpigt för mig att få igenom på nästa förfest. Men vissa saker är värda att kämpa för.

När kommer snön? LÄNGTAR!

Nu ska jag ta en julcigg under köksfläkten.

Inga kommentarer: