söndag 10 april 2011

Söndag söndag söndag

Gick två tjejer bakom mig idag och pratade om en kille som den ena tjejen just träffat. Hon ba "jag vågar inte fråga hur gammal han är för jag vet att om han är 23 år eller äldre kommer jag bara få avsmak för honom". Ville vända mig om och vråla åldersfascist åt henne. Men det gjorde jag inte.

På porten här hemma sitter det en lapp: "Det är helt ok att sitta på gården och dricka vin och ha det festligt. Men det är inte ok att kräkas i barnens sandlåda".

FÖRLÅT DÅ!!

Skoja. Det var då inte jag. Tyvärr. Har jobbat hela helgen.


Har gjort träningsschema som började idag. Med syfte att arbeta upp någon form av kondition. Först powerwalkade jag en halvtimme och sen (skratta inte nu) sprang jag två minuter, gick två minuter och sprang två minuter igen. Trodde allvarligt talat att jag skulle avlida. Det gjorde ont i hela kroppen, jag hade svårt att andas, marken försvann under mig, jag såg bara dimma och jag fick blodsmak i munnen. Det måste vara något fel på mig. Jag menar jag är ju så klart otränad, men jag har alltid varit ute och i alla fall promenerat en hel del. Möjligen mycket tack vare att jag inte har körkort, men ändå! Jag rör på mig! Men springa, det är fan ta mig omöjligt.

Men denna gången ska det gå. Det måste det. Bara jag börjar på en låg nivå.

Av gammal erfarenhet vet jag att jag kommer bli sjuk alldeles snart för det blir jag varje gång jag börjar banta och får för mig att börja träna. Men kom an bara. Jag överlever en sjuka och sen sätter jag igång igen. FÅR INTE FASTNA I TILLFÄLLIGA SVACKOR!

Ps: Noll nyheter på Ebbas blogg.

Inga kommentarer: