fredag 8 april 2011

Femte dagen av bantning

Köpte både jumpabyxor och jumpatröja på H&M. Sen fick jag typ hybris och gick in på Statium och provade jumpaskor. Hittade ett par snygga löparskor i rosa och frågade en snubbe som jobbade om de var bra. Då tvingade han mig att göra knäböj framför en spegel. Sen konstaterade han att jag absolut inte kunde ha de skorna som jag tittat ut. "Kolla själv, dina fötter lutar inåt. Du behöver något med stöd för hålfoten". Sen plockade han ut några fula skor som han tyckte jag skulle välja mellan.

Jag: Ehhh, finns det inga snyggare?
Han: Snyggare?
Jag: Ja, de här är så fula.
Han: Men alltså...
Jag: Men alltså det viktigaste är inte hur de ser ut?
Han: Nej precis.
Jag: Ok.

Så jag kom därifrån med ett par relativt fula men jävligt bekväma löparskor.

Han i kassan när jag skulle betala ba: Vaud haur döu föur strompor näur döu löuper?
Jag: Jag har inte börjat springa än eftersom jag inte haft några skor.
Han: Deöt äur väuldigt nöuga meud att man haur föunktionsstrompor pau saj i de häur skourna.

Man ba ok? Vad är det?

En annan dag kanske.

Inte för att jag tänker springa omkring i de här skorna. Ska bara powerwalka väldigt väldigt fort. Herregud. Kommer bli så smal nu!


Inga kommentarer: