onsdag 27 april 2011

Nu ska jag berätta om påsken:

Oj oj. Nu är det ett tag sen jag bloggat. Har haft fullt upp att fira påsk.

Åkte hem till mamma med sambo på långfredagen. Fint väder och tåget var i tid. Ganska genast åkte vi till en underbar fiskrestaurang i hamnen i Karlshamn och käkade middag. Jag åt fisksoppa som var mycket god. På kvällen körde jag intervallträning genom att springa jättefort mellan tre lyktstolpar och gå mellan tre och så vidare.

På morgonen på påskafton hjälpte jag mamma med sambo att bygga ett växthus. Herregud vad tråkigt det är att bygga växthus! Ska aldrig göra om det. Ovänner blev vi också. Mycket tjurig stämning när inte glasskivorna passade i fårorna.

Sen tvättade jag kläder och hängde ut i trädgården vilket gjorde att tvätten luktade mycket gott. Älskar tvätt som torkat ute. Älskar inte att de bleks av solen. Framåt middagstid åkte jag hem till Jennie och så sprang/gick jag och Julia halenslingan. Julia hånskrattade både länge och väl åt min kassa kondition. På kvällen firade vi påsken med äggletning, påskmiddag och hemmagjord glass.

På påskdagen var jag och Julia ute och sprang halenslingan igen och för första gången kände jag en liten liten skillnad. Jag orkade lite mer. Fantastisk känsla! På eftermiddagen hälsade jag och Jennie och Rasmus på farmor. Vi satt ute och drack kaffe och pratade och åt prinsesstårta. Farmor tror att det här med bantning är bullshit. Att man ser ut som man ser ut och att det inte finns något att göra åt det.

Måndagen powerwalkade jag och Jennie i de djupaste skogarna. Sen åkte jag tillbaka till mamma. Fyllde i ansökan till höstens studier etc.

Igår åkte jag till Växjö för jag hade tid hos läkaren där. Bland annat glodde hon mig i halsen och skrev ut penicillin mot halsfluss. Har fortfarande inte blivit helt frisk sen jag var sjuk med feber senast och har haft ont i halsen sen dess. Äntligen någon som över huvud taget reagerar på att jag blir sjuk med halsont ca en gång i månaden. Fick svar på blodprover vilka väl inte var perfekta men inte heller jättedåliga. Bestämde att jag ska få tid till att göra en njurbiopsi och att jag ska gå till läkaren varje gång jag får ont i halsen så att de kan bestämma om det är läge att ta bort halsmandlarna eller inte. Känns mycket bra alltihop.

Inatt sov jag hos Hanna. Igår kväll sprang vi i skogen och det gick bättre än någonsin. Ja, jag vet att det kanske inte är optimalt att träna när man inte känner sig på topp, men jag känner mig sällan på topp så alternativet är ju att inte träna alls.

Ganska tidigt i morse tog jag tåget tillbaka till Malmö. Har storhandlat och nu ska jag laga middag och sen ska jag jobba.

Det var allt!

2 kommentarer:

Anonym sa...

se vad jag hittade på nätet idag:-)
Kramis!
/Susanne

Saturday Nights sa...

Bra jobbat! :)