måndag 18 april 2011

Mohahaha

Kolla. Här har Hanna plockat en bukett vitsippor. Man ba "JÄTTEINTRESSANT".

Minns en gång i begynnelsen av vår vänskap. Det var i början av gymnasiet. Vi var ute och cyklade och plötsligt tvärbromsar Hanna och hoppar av cykeln, parkerar den och älgar in i skogen. Jag parkerar också min cykel men står kvar vid vägkanten och och väntar på att hon ska komma tillbaka. När hon äntligen gör det har hon en bukett vitsippor med sig. Jag undrar vad hon ska med dem till. Gissa vad hon svarar (17 år gammal)? Jo. "Jag ska ge dem till min mamma". Då får jag liksom rysningar i hela kroppen och bara måste göra någonting. Så jag säger: "kom lite så får jag se på dem". Hanna kommer närmre sätter buketten under näsan på mig.

Då slår jag till hennes hand underifrån så att buketten flyger iväg och hamnar på marken. Sen springer jag fram och trampar på dem.

Hanna blev skitsur. Verkligen skitsur. Detta var på tiden då hon aldrig hade färgat håret, aldrig hade sminkat sig och aldrig hade druckit alkohol och slängde ur sig saker som: "om jag ska dricka något som inte är nyttigt, då ska det vara gott".

Är hon tillbaka i det stadiet nu eller? Med tanke på det lite präktiga inlägget om vitsippor menar jag.

Hanna, när var du full senast?

1 kommentar:

Hanna sa...

Jag var full senast i söndes faktiskt. Och nej, jag kommer aldrig bli som förr igen. Det skulle liksom aldrig aldrig gå att gå tillbaka till det. Men jag kommer alltid älska blommor!