tisdag 19 april 2011

Lite djur och så vidare

Idag vaknade jag vid 10 och blev så glad när jag såg att det var UNDERBART väder ute. Käkade två ägg och gick ut på den dagliga powerwalken. Något präktigt, jag vet.

Hängde i Folkets Park en stund och kollade på kängurusarna och sköldpaddorna (helt vanliga djur i den svenska faunan. Inget konstigt alls).



När jag tröttnat på djur satte jag mig på en bänk i solen och lyssnade på musik. Efter en stund kom det två alkisar och körde bort mig, men fram till dess var det helt ljuvligt.

Sen gick jag hem och lagade min älsklingsbantningsmaträtt: blodig biff med sallad.

Efter den utsökta lunchen gick jag till vårdcentralen här på gatan och lämnade lite blodprover. Det var en underbar, rolig, snygg och duktig sjuksköterska. En sån som gör att man känner sig bra till mods. Enda missen var precis i början när hon frågade sin sjuksköterskestudent om hon ville "provsticka". Hahaha. Här provsticks inget. Där sätter jag i alla fall ner foten. Herregud. Provsticka. "NEJ" sa jag började lipa som följd av att jag råkat öppna käften efter att jag satt mig ner. Men ändå, det gick bra!

Efteråt satte jag mig i Folkets park i solen igen och sen gick jag till jobbet. Nyligen kom jag hem igen och nu sitter jag här och har just käkat kvällsmat. Fullkornsmacka med makrill, keso med äpple och så lite mögelost vid sidan av.

Inga kommentarer: