torsdag 7 april 2011

Bantningen?

Förstår att ni verkligen undrar hur det går med bantningen? Kan säga så här: det går bra så till vida att jag håller mig till den. Dåligt på så vis att jag har börjat bli lite darrig och har fått huvudvärk. Det är inte det att jag svälter mig själv och går hungrig. Absolut inte. Det är det att jag håller på att tända av. Socker är en drog och nu håller kroppen på att vänja sig av vid detta och så försöker den på alla sätt och vis tvinga mig att ge den socker. Det gäller bara att härda ut. Snart kommer den ha vant sig och då kommer jag må bra.

Kan heroinister och alkoholister så kan väl jag.

Eller alltså det är ju inte så att jag inte försökt tusen gånger förr... Men denna gången kanske är annorlunda?

Sen har det börjat pipa i min näsa. Vet inte om det har med bantningen att göra eller om det bara är en slump?

Förresten hittade jag mina gamla bantningspiller som jag aldrig gav en rättvis chans. Ska börja med dem igen, som komplement.

Har som ni ser även börjat med vårnagellack. Förra årets hetaste bloggfärg. Håller fortfarande va?

Inga kommentarer: