torsdag 3 mars 2011

Nästa vinter ska jag tillverka en kappa av päls från nyfödda kattungar

Idag var jag och klippte mig. När jag var på väg till frissan hittade jag ett par glasögon. De låg på en bänk i en kyrkogård. Jag kollade mig hastigt omkring och sen tog jag dem och stoppade dem i väskan.

OBS! Är inte naken, det är bara som det ser ut.


Det är väldigt svag styrka i dem. Så pass svag att det är svårt att avgöra om de tillhört en gubbe eller en hipstertönt som endast låtsas ha synfel. Fast det spelar ingen roll, nu är de mina. Men för all del, om den som tappat dem råkar hitta hit och nu vill ha dem tillbaka, maila mig! Jag är inte den som är den.

Nu är ni förstås väldigt nyfikna på det här med klippet? Jo, som ni ser på bilden valde jag, efter lång diskussion med frissan att behålla länden och bara klippa topparna. Och så en lugg på det. Lugg hade jag bestämt sen tidigare. Vet ni hur lång tid det tog att klippa två cm på längden och få till den där luggen? En och en halv timme. Vet ni vad det kostade? 600 kr. HAHAHA. Men det var det värt, för jag fick prata om mitt eget hår hela den här stunden. Under vilka andra omständigheter står folk ut med att jag ältar detta ämne i 90 minuter utan paus? Nej, precis.

Jag kommer ihåg en gång så läste jag en blogg skriven av en brud som bor i Stockholm. Så skrev hon i ett inlägg något i stil med "nu har jag varit och klippt mig och är 2000 kr fattigare". Då skrev jag i en kommentar, "Skojar du, kostar det 2000 kr att klippa sig i Stockholm?". Det var faktiskt en helt ärlig och förvånad undran från min sida. I Växjö där jag bott de senaste fem åren kostar det max 500 kr. I Olofström där jag bodde innan dess kostar det 250. I alla fall. FOLK BLEV SOM RABIATA KOSSOR där i kommentarsfältet. Helt galna över att jag hade mage att ställa mig kritisk till något som har med huvudstaden att göra (mest Stockholmare som läser den bloggen kan man anta va?). Jag tänker det att jag skiter fullständigt i vad du eller du eller du lägger på ditt hår. Jag visste bara inte att det kan kosta så jävla mycket pengar?

Själv känner jag mig som en lyxlirare som just klippt lugg för 600 kr.

(Ang. rubriken är det ett test huruvida man får fler läsare om man skriver provocerande saker).

Inga kommentarer: