fredag 18 mars 2011

Dagen

I brist på annat kan jag ju alltid skriva om min dag. Inte för att det hänt något särskilt, men ändå

Steg upp ca 10:00.
Gjorde kaffe och kollade på ett avsnitt av Sjunde Himlen.
Passade ett barn nån timme eller så. Mycket lättpassad unge. Hon höll sig både tyst och stilla vid en dator. Märkte inte ens av den.
Duschade och fixade mig och så vidare.
Lagade middag (potatismos och vegetarisk biff. Det hade förutsättningar att bli gott men det blev skitäckligt helt utan anledning).
Gick ut på stan för att kolla efter vårjacka. En expedit dök på mig och sa att "det är bäst att du skyndar dig för så fort solen tittar fram och det blir några grader varmare, då tar vårjackorna slut i ett nafs". Drabbades av panik men kunde ändå inte bestämma mig för vilken jacka jag skulle välja.
Jobbade fyra timmar. Hell som vanligt. Pratade bland annat med någon som tyckte det var jobbigt att jag andades. Suckade och sa: "antingen andas du med munnen eller andas du med näsan. Nåt av det är det". Ja, jo guilty liksom. Ber så hemskt mycket om ursäkt.
Träffade Agnes för en kaffe på McDonalds. Planerade lite inför i morgon.
Gick till Hemköp och köpte glass.
Nu slökollar jag på Wimbledon. Filmen alltså. Bara för att Kirsten Dunst är så het.

Puss hej.

Inga kommentarer: