torsdag 31 mars 2011

Helt galet asså!

Fråga mig inte varför, men jag var under en kort period med i studentkören på Växjö universitet. Det var en plåga men jag höll ut ett par månader. Ja, jag ville väl ha en hobby eller nåt. Herregud vad töntigt med studentkör. Rodnar när jag tänker på det.

I alla fall. För ett tag sen fick jag en inbjudan till något slags jubileum för den här kören. Det skulle ordnas fest och alla som någon gång varit medlemmar uppmanades att anmäla sig. Sen har jag fått påminnelse efter påminnelse. "Kom på festen, det kommer bli helt galet". Typ.

Idag fick jag ett mail med rubriken "På lördag smäller det!!!". HAHAHA. VAD är det som ska smälla va?

I mailet står att det finns tre viktiga saker att tänka på inför festen:

1. Det kommer förekomma en sångbok. Men med tanke på att det är en körfest är det inte säkert att dessa sånger räcker. Därför får man gärna ta med sig egna gamla noter från tiden man var med i kören. Alltid härligt med lite nostalgi!

2. Om man vill spexa på festen ska detta anmälas i förväg, så att inte spexen krockar med varandra. Om känner för att spexa lite spontant så där kan man anmäla det till toasmastern på plats.

3. Det kommer att finnas jubileumsmedaljer till försäljning. DOCK i begränsad upplaga. Så det är först till kvarn som gäller.

HAHAHAHA. Noter, spex och medaljer. HAHAHAHAHA.

Personligen skulle jag hellre äta bajs än att gå på den här festen. Men jag hoppas verkligen att de får det riktigt skoj! Och galet!

Inga kommentarer: