onsdag 20 oktober 2010

Tips?

Jag har ett visst antal bloggar på bokmärken. Jag letar ständigt fler men det är få som fångar mitt intresse. Så plötsligt hittar jag en ny men då ryker en annan för att den blivit totalt ointressant. Igår plockade jag dit Tommie X (adress funkar för tillfället inte och kan därför inte länka) och idag rök Katrin Zytomierska. Jag är bara såååå trött på att läsa typ "Haha era tjockisar därute som är lata och ba ger upp er bantning när jag är så jävla bäst att jag jobbar järnet tills allt är borta". Det är inte provokationen som får mig att tröttna, det var väl den som fick mig att läsa från första början, det är tjatet och upprepningarna. VI VET ATT DU ÄR BRA PÅ ATT BANTA. Något nytt som hänt senaste tiden?

Funderar på att lägga till Frans, samtidigt som jag vet att Linda Skugge snart ryker. Det är inte provokationen där heller. Det är tjatet. "Era lata och arbetslösa/sjukskrivna idioter där ute, kolla på mig hur bäst jag är". Hallå vi har fattat att ditt självförtroende stigit dig åt huvudet och att du inte känner någon som helst sympati för dem som inte är lika perfekta. Alternativt publicerar hon en suddig bild på dagens lunch/dagens frisyr/dagens utflykt med texten "dagens lunch"/"dagens frisyr"/"dagens utflykt" under. Jaha kul intressant verkligen.

Annars läser jag för tillfället (förutom Tommie X då, behöver ju inte bli tjatig/are jag med) följande bloggar:

Fobollsfrun
Popmorsa
Ebba von Sydow
Hanna
Spiderchick
Calle Schulman
Bloggkommentatorerna

Vill läsa FLER! Dock inga modebloggar. Somnar direkt. Och inga fjortisprovokationsbloggar ala Kissie, Dessie mfl. Tråk, tråk tråk och noll inspiration, läsupplevelse, humor eller annat som fångar intresset.

Inga kommentarer: