måndag 18 oktober 2010

Kryptiskt meddelande

Förra veckan fick jag brev från Växjö-hem om att de skulle in i lägenheterna och kolla...nåt. Typ ventiler eller element eller vad det nu var. De skulle i alla fall starta idag. Och jag hatar sånt här. Då måste man ju vara påklädd redan klockan 07 på morgonen. Ifall det plötsligt stövlar in en främling liksom. Men just idag var det ju ingen fara eftersom jag ändå skulle upp tidigt och ha mitt fantastiska jobbcoach-möte. När jag kom hem hoppades jag att det skulle ligga en lapp nånstans där det stod "Hej det är jag som är Roger (eller annat valfritt vaktmästarnamn) och jag har idag kollat elementen eller om det var ventilerna i din lägenhet". MEN ingen lapp. Så hur skulle jag då veta om de hunnit min lägenhet idag eller inte? Hur skulle jag veta om jag måste vara påklädd svintidigt i morgon också?

DÅ gick jag in på toan och hittade ett slags bevis. Eller meddelande kan man kalla det. TOARINGEN VAR UPPFÄLLD! Herregud. Här lever man i lugn och ro och behöver aldrig någonsin tänka på att peta på toaringen med fingrarna eftersom det inte finns några karlar här (jag har pli på eventuella manliga gäster). Så går en vaktmästare in och kissar på min toa! UTAN ATT FÄLLA NER RINGEN. Tack så jävla mycket Växjö-hem.

Inga kommentarer: