fredag 8 oktober 2010

Objektifierar

Kollar på Idol (så klart). Nu har jag delat upp deltagarna i bra och dåliga. Eller kanske snarare delat upp dem i de som jag gillar och de som jag ogillar.


Här är de jag gillar:

Alice. Cool röst.
Linnéa. Gillar henne så länge hon inte pratar, då irriterar jag mig på henne. Känns som att hon tänker "åh vad gullig och busig jag är när jag beter mig så här härligt och superspontant". Men hon är ju sjukt cool annars.
Olle. Så snygg och så bra.
Minnah. Söt med sin skelögdhet och sneda tänder och härlig att lyssna på.
Daniel. Vilken kille! Om det inte hade varit för att jag är rädd att framställa mig själv som en snusktant skulle jag vilja skriva att han är urhet, trots sina blott 20 år. Låt säga att jag gick på gymnasiet nu och han gick på samma skola, herregud vad kär jag hade varit i honom då.
Andreas. Jag kan erkänna att jag avskydde honom i början. Han både ser ut och beter sig som en tvättäkta muffare. Men han har ändå något som gör att jag vill ha honom kvar.
Sassa. Så himla grym och cool och snygg!


Här är de jag inte gillar:

Elin. Jag vet inte varför, men jag irriterar mig på henne. Trots att hon egentligen har allt. Tror att det kan vara något med de långa svängiga armarna.
Geir. Hallå! Gammal!
Jay. Om man ska va med på tv kan man väl i alla fall tvätta håret eller?
Linda. Hon tror att hon är cool men är i själva verket är hon töntig. Försöker göra sig till med "tuffa " miner och har sig.

Inga kommentarer: