lördag 9 oktober 2010

En ledig dag

Efter en massa hårt (men roligt) slit på jobbet med en värkande kropp (har av okänd anledning ont precis överallt) är jag äntligen ledig för en dag. Och den ledigheten ska jag spendera på följande vis:

I vägrätt läge i sängen under täcket ätandes ostbågar gloendes på tv och möjligen ett par avsnitt av True Blood på datorn.

Sen vid kanske femtiden, då ska jag vaxa ögonbrynen, duscha, raka benen, måla naglarna, smörja in hela kroppen i kokos- och vaniljdoft, klämma in mig i ett par control-strumpbyxor, föna håret, fixa frisyr (har inte bestämd mig för om det ska vara lockigt, risigt, uppsatt, nedsläppt), ta på mig en sjukt kort klänning, sminka mig med eyeliner och rött läppstift, öppna en flarra vin och bli lite full.

Sen vet jag inte riktigt. Om det kommer nån hit eller om jag ska någonstans på förfest. Men sen ska jag i alla fall ut.

Inga kommentarer: