torsdag 14 oktober 2010

Kära Gud

Sitter på bibblan och skriver på ett revolutionerande personligt brev. Eller, ambitionen var i alla fall det. Och med revolutionerande menar jag revolutionerande bra. Det är ett jobb jag VERKLIGEN vill ha. Alltså VERKLIGEN. Det är inom mitt utbildningsområde och det är i Malmö och jag skulle bli en lycklig och hel människa om jag fick det jobbet. Gode Gud som bor i himmelen eller om du finns överallt eller bara i skogen eller kanske på en solig strand vid Medelhavet, gör så att jag får det här jobbet. Då ska jag aldrig mer i hela mitt liv gnälla över småsaker. Som till exempel "jag har ingenting att ha påååå mig" eller "åhhh vad mitt hår är trist och platt" och så vidare. Inte ens över skoskav, huvudvärk, en tråkig söndag, snöblask eller människor som går låååångsamt i bredd på trottoaren ska jag gnälla.

Oj. Där förlorade jag mig lite.

Sitter alltså på bibblan och skriver. När jag behöver pausa laddar jag över bilder i datorn, läser bloggar och lyssnar på musik.

Och så har jag skapat ett gmail-konto. Känner att det är mer seriöst med gmail än hotmail vid jobbsökande. Har förhoppningar om att detta gmail ska hjälpa mig få det här jobbet. "En verkligt seriös person" ska de tänka, de som anställer.

Förresten har jag bestämt mig för att köpa en Volumaster från Björn Axén. Har hela 600 kr i presentkort i en affär där man kan köpa olika maskiner till håret. Vore inte en Volumaster svaret på alla livets svåra frågor? "Revolutionerande produkt som lyfter håret från hårroten och skapar fantastisk volym". Mmm... Volumaster. En kombination av orden Volume och Master. Perfekt.

Inga kommentarer: