fredag 22 oktober 2010

I helgen och så vidare

Jättebra kommer den här helgen att bli.

Snart jag jag göra mig i ordning och dra ner på stan. Först ska jag gå in på Subway och beställa en macka av Hanna. Ska vara jätteirriterande och ställa frågor om alla ingredienser. Vart är tomaten odlad? Innehåller brödet några E-ämnen? Rödlök, nej mer rödlök, nej inte SÅ mycket rödlök. Får man provsmaka alla dressingar innan man väljer? Jag vill ha en blandning mellan den, den och den dressingen. Och så vidare. Sen ska jag gå till Systemet och köpa vin. FÖR IKVÄLL ÄR DET FEST. Martina kommer och vi ska käka middag och sen kommer Hanna, Lise och Joakim och eventuellt Roxanna. Sen ba dricka och babbla och gå ut (DeLuxe) och spana och hänga och dansa och ha kul.

I morgon ska jag och Martina typ kanske hänga i stan och på kvällen vet jag inte. Det bestämmer Martina. Det är ju hon som är gäst. På söndag ska jag jobba och på måndag åker jag till Malmö och hänger lite hos Aggie i några dagar.

Idag borde jag verkligen ringa mamma. Hon ringde häromdagen och jag kände mig sur redan innan jag lyfte luren. Det blev inget bra samtal. Därför ska jag ringa och vara supergullig idag. Stackars mammor. De får helt omotiverat ta all skit och sen ba ringer de igen några dagar senare och låtsas som ingenting. Fast vad man förtjänar är ett halvårs tjurande.

Inga kommentarer: