onsdag 1 juni 2011

Överlevde!

Fick en spruta med lugnande i magen och två stesolid istället för
frukost. Blev sluddrig, yr och tung men själva lugnet blev varken mer
eller mindre. Har lyckats behålla det ganska bra över lag tycker jag.

I alla fall. Fick ligga på mage och så kollade de njurarna med
ultraljud. Sen fick jag tre bedövningssprutor och så tog de fyra bitar
av min ena njure med en slags pistol. Bedövningen var sjukt obehaglig
(testa själva att stoppa en nål rakt in i inälvorna då! Eller kanske
inte) men hanterbar. Själva provtagningen kändes bara som ett tryck
och så small det till lite.

Sen fick jag ligga platt på rygg i sex timmar. Hade planer på att inte
dricka något för att slippa det här med toabesök. Tyvärr var det visst
väldigt viktigt att dricka väldigt mycket efteråt. Inte alls bekväm
med det där.

Mådde skitilla ett tag och fick paniklarma för jag var säker på att
jag skulle kräkas rakt ut. Fick en tablett och så blev det bättre.
Annars har jag varit extremt trött hela dagen. Har mest bara sovit.
Och så har de kollat blodtryck och puls exakt 20 gånger. Ett jävla
rännande har det varit.

Har lite ont nu och mår lite illa men inte så farligt.

Inga kommentarer: