torsdag 16 juni 2011

Sommarens lösning

Bor ju varannan vecka i Olofström den här sommaren eftersom jag sommarjobbar här. Varannan vecka är jag ledig och kommer då vara i Malmö. Vet inte om jag skrivit det tidigare men jag skriver det igen så att alla åtta som läser den här bloggen hänger med i mitt rafflande liv.

När jag är i Olofström bor jag i källaren hemma hos Jennie mfl. Jobbar på natten och sover på dagen så vi ser inte av varandra så värst mycket. I alla fall. De har skaffat sig något fantastiskt. Nämligen Veckans matkasse. Det kommer en gubbe på måndagskvällen och lämnar en kasse med recept och ingredienser för middagskäk för fem dagar. Helt vanlig jävla mat. Sen slipper man alltså handla och fundera ut middagar till vardags. Jag har lagat den där maten några dagar nu och det är mycket praktiskt och väldigt spännande tycker jag.

Sånt ska jag ha någon gång i framtiden.

Inga kommentarer: