torsdag 16 juni 2011

Att sova på dagen

Min plan är att sova mellan 8 och 16 om dagarna efter att jag jobbat natt. Jag har inte vågat stänga av ljudet på mobilen de senaste dagarna eftersom att jag väntat på ett viktigt samtal.

Idag somnade jag som planerat runt 8.

Vid tio ringde det en tant från ett hyresbolag och babblade om lägenheter (jag behöver lägenhet till hösten). Hon slutade inte prata och ställde för henne helt orelevanta frågor. Som vad jag ska plugga till hösten och vad man blir efter det och så vidare. Tror även vi diskuterade vädret vid något tillfälle. När vi äntligen lagt på var jag tvungen att gå på toa och efter det var det rätt svårt att somna om.

Vid 12 när jag precis lyckats slumra till vaknade jag av ett sms från Din Jävla Sko som ville informera om något erbjudande eller liknande. Låg och vred och vände någon timme efter det och när jag just somnat om ringde mamma och frågade vad jag gör? Öhhh... sover? Fattar fortfarande inte hur hon inte kunde veta det eftersom hon var hemma hos Jennie kvällen innan när jag gick till jobbet?

Var tvungen att gå på toa och stirrade i taket någon timme innan jag somnade om igen.

Då sms:ade Hanna och ville informera om vattentemperaturer i våra insjöar. Oklart varför. Efter det gav jag upp och steg upp.

Det där viktiga samtalet kom sen och i morgon ska jag stänga av exakt hela omvärlden och sova som ingen annan sovit förut. Jag ska sova skiten ur alla dårar där ute.

Inga kommentarer: