torsdag 2 juni 2011

Nu vill jag hem!

Har sovit som en stock de här nätterna. Trodde jag skulle vrida och
vända och inte få en blund. Men jag sovit fram till dess att någon
knackat på och sagt god morgon.

I morse var det en ganska kass undersköterska som kom och chansade sig
fram till en blodådra i min arm. Stack några gånger på måfå och grävde
sen runt till hon hittade blod. "Jag förstår att det är jobbigt men
vissa saker får man stå ut med" sa hon. Och ja, det är ju sant. Hon
påminde förresten väldigt mycket om Jolanta i Svenska kändisresor.

Sen var jag tvungen att väga mig. Det mest ångestfyllda jag gjort sen
jag kom hit. Jag brukar alltid be dem att inte berätta resultatet men
denna gången höll jag andan och lät dommen falla. Visade sig att jag
faktiskt har gått ner! Skam vore väl annars efter åtta veckors
bantning. Bästa nyheten på länge i alla fall! Ska fira det med
choklad. SKOJA!

Nu har jag duschat och käkat frukost och känner mig som en helt ny
människa. Väntar bara på att en vänlig själ ska skriva ut mig.

Inga kommentarer: