tisdag 7 juni 2011

Wow

Var skitsur när jag gick till vårdcentralen idag för jag var helt
säker på att det skulle gå skit och att jag skulle bli mer eller
mindre hånad av läkaren (fortfarande men sen jag var på det där hemska
stället i Malmö). Stampade mig dit och var vresig som bara den.

Hjulade dock hem efteråt för den isländska stafettläkaren visade sig
vara super! Han liksom trodde på mig, lyssnade och antecknade. Han
uppmanade mig att komma tillbaka så fort jag känner av halsen det
minsta. Han skulle lägga en lapp om mig på labbet så det bara är att
droppa in när jag har ont i halsen så de kan ta streptokocktest. Så
jävla bra.

Och det viktigaste av allt: han skrev en remiss till öron näsa hals.
Utan att jag behövde lipa mig till det (något jag annars övat in och
beredde mig på).

Älskar att bli positivt överraskad!

(Inser att den här bloggen blivit en slags sjukblogg, men jag skriver
ju om mig själv och det är detta som tar upp hela mitt liv just nu så
det finns inte mycket annat att skriva om).

Inga kommentarer: