tisdag 13 juli 2010

Varför har jag noll på karmakontot nu helt plötsligt då?

VAD har jag gjort för att förtjäna detta?

Här gick jag till läkaren, glad i hågen över att kunna berätta att jag känner mig helt frisk. Och inte kommer det blod längre heller. Nej då!

Vet ni vad gubbfan säger då?

Jo. Att det prov jag lämnade idag visst visar på blod. Och ganska mycket dessutom. 3+ på en skala där 4 är max. Bara det att man inte kan se det. Och att det prov jag lämnade förra gången inte visade på någon urinvägsinfektion. Så nu måste jag gå och lämna ett jävla blodprov i alla fall. Han ville idag, jag ville om hundra år. Det blev en kompromiss med fördel läkarn. Ska gå nu i veckan. Lipade mig till bedövningssalva och speciella plåster att sätta på armen. Och hon som sticker, jag såg oron i hennes ögon när hon tittade på mina armveck för att säga vart plåstret ska sitta. Det finns nämligen inga blodådror i mina armar.

DESSUTOM skulle jag få remiss för röntgen. Lungt, tänkte jag. Tills han berättade hur det går till. Vet ni vad de gör? De sprutar in kontrastvätska rakt in i armen.

Sen ska de väl säkert plocka ut en eller två njurar också. Eller hela jävla urinsystemet.

Nu vill jag lägga mig ner och dö. Men det gör jag inte. Jag går och jobbar istället.

Det är jag och Daniel Westling mot världen kan man säga.

Inga kommentarer: