onsdag 28 juli 2010

Jag gör ett undantag

Det har hänt flera positiva saker under dagen och därför känner jag för att skriva lite (nej jag har inte fått jobb eller blivit kär).

Men. Jag har bakat och käkat tårta. Jag har gett bort presenter till mamma som blev glad. Vilket i sin tur kompenserade att jag var ett dåligt barn som inte kom hem på hennes födelsedag. Jag har bett om och fått ett styck chill pill inför kommande röntgen där nål i arm ingår. Jag har varit på Smålands museum med mamsen, käkat grekiskt med mamsen, tvingat mamsen på en promenad nästan hela vägen till teleborg, kollat in nya Linnéträdgården med mamsen. Och så fick jag storhandlat också när jag ändå var så nära Willys. Det var i sista stund för mitt kylskåp var så tomt att jag inte ens hade resurser till att frambringa en frukost i morse.

Till råga på allt positivt som hänt idag hittade jag en rolig ny frukt. Eller i alla fall måste den vara ny i Sverige. Annars hade jag garanterat känt igen den. Jag har ett intresse för frukt och då speciellt frukt som ser rolig ut. Denna nya smakade som nektarin men såg ut som... nåt helt annat. Skitsmå. Donut peach heter den. Söt både i smak och utseende.

Ja just det ja. Sen har jag bestämt med en kollega att vi ska gå och se The Ark den 5 augusti. De spelar i Växjö då. Jag älskar The Ark live. Har inte varit på konsert på evigheter.

Nu ska jag kolla ett avsnitt av Mad Men. När jag är klar med första säsongen av den serien ska jag kolla på Twin Peaks som jag aldrig sett men som alla ju tjatar om var så himla bra på den tiden det begav sig. Sen ska jag kolla resten av säsongerna med Mad Men och sen ska jag möjligen ge mig på The Wire som alla också tjatar om är bra. Det bästa jag vet är att glo på serier. Förresten, L-word gillade jag ju himla mycket men misslyckades alltid med att pricka in tiderna när det gick på tv. Det kanske jag kan kolla på. Måste hela tiden ha serier tillgängliga. Annars tappar jag hoppet och blir deprimerad. När kommer fjärde säsongen av Gossip Girl? När kommer fler avsnitt av Glee? Sen har jag ju inte sett alla avsnitt av Six Feet Under heller. Bara lite udda avsnitt då och då. Det är himla bra.

Shit, jag ballade ur lite nu känner jag. Vi säger så.

Inga kommentarer: