torsdag 29 juli 2010

Skörd

Jag sökte just ett jobb i Indien. HAHA. Skulle inte det vara kul? Indien. Alla hippa åker ju dit. Det var som hotellmedarbetare. Har en bra känsla angående det här. Har ju jobbat på hotell i Australien. "Aha, hon har erfarenhet OCH hon pallar att leva så långt hemifrån. PLUS så måste hon ju kunna bra engelska då, kan man anta. Henne ska vi ha". Så kommer de tänka, indierna.

Det var en anställning på två år. Hur mycket jag än längtade hem till Sweden när jag var iväg så längtar jag bort igen. Snart är det vinter här. Och så har jag ju inge jobb, inga vänner, inge liv. Sverige behandlar mig inte så väl. Kan man säga.

Men nu ska vi inte gå händelserna i förväg. Kanske är indierna inte ett dugg intresserade av mig.

Har även sökt jobb som hotellreceptionist i Norge, kulturkonsulent i Danmark, kultursekreterare i Bjurlöv, kundtjänstmedarbetare i Stockholm, receptionist i Stockholm, ytterligare ett receptionistjobb i Stockholm, guide till ett antal turistorter i Europa samt Egypten och utvecklingsstrateg i Gävle. Både vitt och brett. Plus så hittade jag kulturjobb i Växjö som jag ska söka. Men man måste skicka in per snigelpost (jävligt omodernt) så jag får pallra mig till biblan och skriva ut någon dag i veckan.

Jaja, det var dagens skörd på arbetsförmedlingen.se. Inte så intressant kanske.

Inga kommentarer: