tisdag 6 juli 2010

Jag VILL ha en hund!

Det kommer perioder i mitt liv då jag längtar efter att ha en hund. Just nu är en sån period. Jag tänker att det hade varit gulligt med en liten mops som heter exempelvis Birgitta eller Margareta. Margareta är perfekt förresten. Då kan man kalla henne Maggan. Förutom när hon är dum och tuggar på inredningen för då säger man med sträng röst "MARGARETA!".

OBS! Här och nu paxar jag namnet Margareta till min framtida hund.

(Namnet Kerstin är sedan länge paxat till eventuell framtida dotter).

Jag och min lilla hund, vi ska promenera i parker, vi ska gå på caféer, vi ska ha djupa samtal och framför allt, vi ska vara varandra sällskap tills döden skiljer oss åt. Maggan ska älska bara mig helt villkorslöst.

Åh, vad fint.

Just en mops är perfekt. Den är ju hur lätt som helst att låna bort också, om man nu mot förmodan vill åka ifrån henne. Hur lätt är det inte att hitta hundvakt till en sån liten hund? Man bara lämnar henne till ett syskon eller en förälder eller en granne eller en kompis.

Lilla Maggan. Ska skaffa henne så fort jag har stadig inkomst.

Det blir inte billigt: 10 000 för inköp av själva hunden, tusentals till mat per år, 1500 i månaden till hunddagis, 1000 kronor i månaden till små söta kläder och halsband och så 1000 kronor till presenter och och leksaker. För att inte tala om veterinärkostnader och försäkringar.

Hoppas jag blir rik snart så att jag kan hämta hem Maggan.

Inga kommentarer: