torsdag 8 juli 2010

Tadah! Sjuk igen.

Har varit hos läkare. Det är inte något jag säger varje dag. Men misstänker man bara cancer tillräckligt hårt, ja då får man tummarna ur.

Huruvida det är cancer eller ej, det kunde de inte svara helt säkert på. Men jag fick i alla fall penicillin, för första gången i livet, och om inte det har hjälpt till tisdag (fick ny tid då), då är det förmodligen cancer. Jag visste det! Fan. Har alltid känt det på mig, att jag kommer dö i förtid.

Läkaren hotade både med blodprov (det är tydligen inte så farligt. NÄHÄ!?! Och här har jag gått och oroat mig i åratal) och att skicka mig till lasarettet för röntgen.

Men det är alltså om de här pillren inte hjälper.

Ber till Gud!

De kunde i alla fall konstatera att det inte är något fel på mitt blodsocker och ingen brist på röda blodkroppar. Men att sänkan (vad fan är det?) är lite väl hög. Jag lät dem alltså sticka mig i fingret! I alla fall, det där med sänkan verkade inte oroa honom nämnvärt. Blodtrycket var också normalt. Och när jag sa att jag blir sjuk HELA tiden, typ en gång i månaden verkade han heller inte särskilt oroad. Jahanähä, det är väl normalt då antar jag.

Vad han misstänkte var urinvägsinfektion (och det är för det jag fått piller), men han kunde inte säga säkert. Eftersom det vanligaste symptomet fattas: att det gör ont när man kissar alltså. Det gör heller inte ont i njurarna. Trots att det var två läkare som klämde och dunkade. Däremot (ursäkta så himla mycket för det här) så kommer det blod (ja, jag vet, läskigt och framför allt äckligt) och så har jag haft ganska hög feber i två dagar och varit sängliggande.

Enligt google är det helt klart cancer i urinblåsan. Enligt läkaren är det en infektion som satt sig på njurarna. I bästa fall.

Är i alla fall sjukskriven idag och i morgon. Så mycket för mitt "jag blir aldrig sjuk när jag ska jobba". Får se om jag kan jobba helgen. HOPPAS HOPPAS!

Inga kommentarer: