torsdag 2 februari 2012

Mitt behov av sömn och så vidare

Det är fan inte klokt hur mycket jag kan sova. Inatt sov jag i nio timmar. Sen hade jag bara fyra timmars-dag i skolan och när jag kom hem efter det sov jag i två timmar till. Nu är klockan bara 21:15 och jag är dödstrött.

Har visserligen barnvaktat ikväll men ändå.

Vi har lekt kurragömma. Rasmus favvolek näst efter att ligga på golvet och låtsas att bilar pratar med varandra. Jag kan stå ut i max två minuter med att låtsas att min röst tillhör en rallybil och säga saker som "Hej, vart ska du köra? Jag ska köra till jobbet!". Och så vidare. Då är kurragömma mycket roligare. Det visade sig att antalet gömställen är obegränsade i min etta. Jag har gömt mig i badkaret, bakom gardinerna, bakom draperiet till sovalkoven, under täcket, under soffan, bakom fåtöljen, under köksbordet, under hallmattan, utanför ytterdörren, ute på balkongen, under sängen, i garderoben, bakom jackorna i hallen, i städskåpet etc etc. 

Julia är också här förresten. Rasmus sover nu. Det ska jag med göra snart. Han ska vara på dagis 7:30 i morgon. Vet i fan varför han ska vara där så jävla tidigt, men är det så så är det så. Jag tänkte powerwalka efteråt.

Inga kommentarer: