tisdag 14 februari 2012

Happy birthday to me!

JAG FYLLER JU SOM SAGT ÅR IDAG! Här nedan kan man "se" "tårtan". Hipstamatic återskapar ju inte direkt verkligheten. Snarare en mer blekgul version av den. Och det är ju inte direkt en tårta, det är mer en hög. Men god blev den i alla fall. Enligt Julia var det den godaste "tårta" hon någonsin ätit. Och det får man säga är ett bra betyg. Skall dock tilläggas att i morse när jag vaknade hade jag så mycket ångest kring denna "tårta" att det första jag gjorde när jag stigit upp var att hälla bort ca tre dl kolasås. Det måste ändå finnas gränser här i livet, det måste det!


Här kan man även "se" de misslyckade lemon barsen (nedervåningen på kakfatet) som faktiskt också fick bra betyg. "Asgoda" från Jennie. Kolakakorna (övervåningen på samma kakfat) var det nog ingen som tog av. Man kan säga som så att övriga bakverk var något mättande och i jämförelse såg dessa kakor ganska fattiga ut.


Lägg även märke till finporslinet. Jag fick en del i julklapp och födelsedagspresent varje år i typ tio år. Sen slutade de tillverkas. Jag har idag sex av varje sort samt mjölkkanna och sockerskål. Är det något här i livet som ger mig ångest så är det att flytta med det här porslinet. För jag älskar det så mycket. Det är det dyrbaraste jag äger.  Och detta var andra gången i livet som jag dukade med dem. Snabbkaffe och finporslin funkar faktiskt.

Jag älskar även tulpaner.

Av mamma fick jag ett duntäcke i present. Det har jag önskat mig av alla möjliga människor varje år sen jag fyllde 17. I år var jag extra tydlig. MAMMA. JAG. VILL. HA. ETT. DUNTÄCKE. FÖR. JAG. GILLAR. ATT. SVETTAS. NÄR. JAG. SOVER. DET. BEHÖVER. INTE. VARA. NÅGOT. FANCY. DET. FINNS. TILL EXEMPEL. DUNTÄCKEN. PÅ. IKEA. TILL. VÄLDIGT. FÖRDELAKTIGA. PRISER.

Och det hjälpte!

Sen fick jag krukväxter till köksfönstret. Också något jag önskat mig. Passar åldern utmärkt nämligen. Krukväxter.

Av Jennie fick jag ett halsband och en termos och en vinflarra. Halsband har jag önskat mig men ska nog byta det mot ett annat. Haha. Kan man göra så liksom? Men hon sa faktiskt att jag skulle se det som ett presentkort. En liten termos har jag också önskat mig för jag är fattig och det är dyrt att köpa kaffe i skolan hela tiden och det är kind of fucking plågsamt att INTE köpa kaffe i skolan varje dag eftersom det gör fysiskt ont att inte få kaffe när man är sugen på det. Vinflarra hade jag inte önskat mig uttryckligen men det är underförstått att man såklart gärna vill ha en finflarra. Vem fan vill inte det?

Av Julia fick jag badessence och ansiktsmask!

Jag har haft en snajsig födelsedag. Till helgen ska jag till Malmö och fira mig själv på ett mindre anständigt vis. Tar väl på mig något horigt och så går vi ut. Ja, hur skulle man annars göra liksom? 

Nu ska jag gå och lägga mig under mitt nya och härliga duntäcke.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis på födelse dagen vill Du ha en Hund .mvh MATS

Saturday Nights sa...

Tack tack! Jag vill jättegärna ha en hund. Men inte en tysk jaktterrier. Och inte just nu.