fredag 3 februari 2012

Denna tidiga vintermorgon

Efter att jag lämnat Rasmus på dagis (Obs! En aktivitet jag känner mig obekväm med. Dagispersonal är skitläskiga. Vi har inget att tala om. Det enda som utväxlas mig och dagispersonal emellan är extremt stela leenden och pipiga hej och hej då:n) gick jag till Maxi. Ångrade mig efter halva vägen men fullföljde ändå det hela.

Känns ju meningslöst att skriva detta men : fy för satan i helvete vad kallt det är ute. Tänker det att eftersom några dårar nu valde att bosätta sig på dessa breddgrader en gång i tiden så får de fan bygga tunnlar under jord som man kan gå i så här års. Kan de bygga tunnelbanor kan det inte vara så svårt att bygga gåtunnlar? Varför står man ut med detta? Gå runt och känna som om man har knivar i låren och kinderna.  

Skulle även inom systemet men det var ju så klart stängt vid 08:30 på morgonen (det var inte med i mina beräkningar). Ville inte så jättegärna vänta i byn i en och en halv timme. Riktigt så viktigt är det inte med sprit. Trots att det är fredag.

Well. Nu borde ju jag ta tag i den här dagen, när jag nu ändå vaknade så tidigt en ledig dag. Men jag tror att jag lägger mig i sängen en stund innan igångkickandet.

Inga kommentarer: