fredag 10 februari 2012

HBTQ

Jag sitter och bölar som ett as till gaygalan. Tårarna bara sprutar.

Galan innehåller allt som får mig att böla: folk som gör något tillsammans, körsång, känslosamma tal och stående ovationer. Det är saker som gör att jag fulgråter glädjetårar. När de visar bilder på folk som blivit mördade på grund av sin läggning, då fulgråter jag arg- och sorgetårar.

Och jag tänker det att all vardagshomofobi bidrar till det där. Att bögar och flator och transor blir mördade. Varenda "det är inte naturligt"-uttalande och varenda "så länge de inte är på mig så är det ok"-uttalande, varenda sådant uttalande bidrar till trakasserier, mord och självmord. Därför att allt hänger ihop här i världen.

På mitt kylskåp står det "Kom ihåg! Du är en del av något som är större än Du själv". Och så är det. ALLT SPELAR ROLL! 

Det tycker jag att man ska komma ihåg när man går genom livet och framför allt när man uppfostrar sina barn. När man skapar framtiden. Hade varit fint om framtiden blir bättre än baktiden.   





Inga kommentarer: