söndag 29 januari 2012

Tre saker jag idag tänkt på att jag gillar

1. Underbara Claras tecknade serie Smoking Housewife. Skulle vilja ha varenda bild på en t-shirt eller en tygpåse eller whatever.

2. Markus Krunegårds nya Everybody hurts. En riktig dänga. Skulle vilja dansa och gråta samtidigt när jag hör den. Fin text. Till exempel refrängen:

Där lärde jag mig gilla "Everybody hurts".
Jag lärde mig vad lurad betyder och hur ont det gör.
Jag lärde mig att änglar bara finns i snö.
Där lärde mig att gilla ”Everybody Hurts”.


Eller det här som passar så bra in på hur det är att växa upp i en byahåla:

Här blev jag till.
Där längtan är allas kärnkraft.
Där ingen törs men alla hoppas.
Där allt står still.
Där livet är utan refränger.
Känner jag igen mig.


Well. Jag kommer alltid vara emo (emo fanns visserligen inte när jag växte upp, det kom sen, men om jag fötts tio år senare hade jag garanterat varit emo).



3. Mitt nya neonrosa nagellack. I dagsljus kan man se det på 200 meters håll. Det väger upp alla mina svarta plagg.  

Inga kommentarer: