måndag 23 januari 2012

FI

Idag vaknade jag med en känsla av beslutsamhet. Identifierade känslan till Idag är det jag som blir medlem i Feministiskt Initiativ-känslan. Och så blev jag det. Bra känsla!

Häromdagen hade jag och Agnes en intensiv sms-konversation där vi kom fram till att girl power är när man tar sin PMS och gör något bra av den. Det var en dag när vi båda röjde runt och kastade saker och sedan vände på det och fick saker gjorda istället i rent vredesmod. Samt skällde ut folk till höger och vänster tills de gråtande kapitulerade för våra åsikter (de rätta åsikterna). På varsitt håll gjorde vi detta alltså, medan vi uppdaterade varandra via sms.

Någon annan girl power tror jag inte på. Tror bara på mänsklig power. Fast oftast har mänskligheten ingen power alls. Helt powerless vandrar vi genom livet.

Inga kommentarer: