torsdag 5 januari 2012

Nu minns jag

Ibland när jag inte har något att göra läser jag min egen blogg. Vet inte om det är bra eller dåligt att gå tillbaka i tiden på det viset. Det dyker upp saker man förträngt.  Men jag gör i alla fall det.

Idag (när jag inte hade något att göra alltså) läste jag vad jag skrev i november och december 2010. Fy fan vad dåligt jag mådde då. Vilken misär mitt liv var. Jag bodde i Växjö, hade inte en enda vän, var arbetslös och helt utan pengar. Dessutom hade jag en mystisk sjuka som inga läkare kunde svara på vad det var. Jag var övertygad om att jag skulle dö. Eftersom jag inte hade någon att prata med ältade och ältade och ältade jag allt elände för mig själv. Liggandes i sängen mest. För att jag inte orkade ta mig för något annat. Hade liksom noll handlingskraft. Allt skrev jag ju inte i bloggen, men jag minns nu när jag läste. Allt var helt svart.

Där vill jag inte hamna igen. Och det kommer jag inte heller. Det kommer jag inte att tillåta.  

Inga kommentarer: