måndag 2 januari 2012

Frågetecken?

Jag förstår inte det här med att nätdejta. Nätdejtar man när man typ umgås online, liksom chattar och mailar med folk man har romantiska känslor för (eller där möjlighet finns att romantiska känslor uppstår)? Eller är det att man kontaktar folk via nätet och sedan dejtar i verkligheten? Är den verklighetsdejten en nätdejt då, för att man träffades på nätet? Nej, jag fattar inte.

Jag funderar på att börja. Men det beror ju på exakt vad nätdejta är för något. Har alltid tänkt att det är äckligt och desperat att nätdejta. Men alla, till och med de som verkar helt vettiga, håller ju på med det. Så varför skulle inte jag kunna? Lite spänning i vardagen har ingen dött av.

Eller det beror väl på hur spännande. Det är ju jättemånga som dött av spänning i vardagen. Nu när jag tänker på det. Folk dör väl till och med av nätdejtande? Stämmer träff med någon och blir styckmördad och sedan utspridd i en skog. Och så kommer Leif GW där och visar upp de olika fyndplatserna på TV. Primetime.

Jag gör ett försök i vilket fall. Men som sagt, först måste jag ta reda på vad en nätdejt är?

Help me out here.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag tolkar det som att nätdejting är när man träffas på nätet, lär känna varann och sen bestämmer träff IRL. Jag tycker det verkar sjukt spännande och bra för själen. God fortsättning förrästen. Kram Linda

Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.
Anonym sa...
Den här kommentaren har tagits bort av bloggadministratören.