måndag 5 december 2011

Mitt hem?

Idag bankade det på dörren vid 8:30. Bankade och bankade. Jag drog på mig något i rekordfart och öppnade. Det var två snubbar/gubbar (hade varken glasögon eller linser så jag kunde inte avgöra) som skulle byta multimediauttag. Vad fan i helvete är det för tid att banka på någons dörr? Jag kunde ju inte ignorera det för då hade de gått in med huvudnyckel. Tänk om jag stått i duschen just då?

Fick en lapp förra veckan att de skulle komma någon gång under den här veckan. Hur fan ska man då kunna veta när det är ok att duscha? Det är det enda som är dåligt med att bo i lägenhet. Att någon när som kan ta sig in med huvudnyckel. Som om min lägenhet inte är min. Som tur är var det städat i alla fall. Otaliga gånger sen jag flyttade hemifrån har det kommit gubbar som har fått gräva sig fram genom tvätt, disk och skräp. Och antagligen fått en allergisk reaktion på kuppen. Gäller att lägenheten aldrig någonsin gror igen och blir en sanitär olägenhet. Måste komma ihåg det.




Inga kommentarer: