torsdag 15 december 2011

Lever

Första feberfria dagen. Känner mig mycket bättre men ganska matt. Kände mig inte fitt för att gå och jobba. Har kompenserat det med att diska, byta febersvettiga lakan mot rena, dammsugit (det är sant!), städat toan samt handtvättat olika grejer i handfatet. Mellan varven har jag satt mig ner och flämtat i den grop som utvecklat sig i soffan sen jag blev sjuk i söndes. I morgon är alla lediga på praktikplatsen så då kan jag ju inte gå dit.

Så himla bra första intryck. Att inte dyka upp på en vecka. Men det första intrycket hade nog inte blivit så mycket bättre om jag smittat ner hela avdelningen med influensa.

Får så jävla dåligt samvete av att vara sjuk. Men jag ska försöka släppa det. Man ska inte jobba när man är sjuk. Ingen tackar en för det liksom. Man blir bara ännu sjukare. Och eventuellt alla andra också. Dessutom är det mig det är synd om när jag är sjuk, ingen annan. Pasta!

Kan i alla fall konstatera att jag kommit ut levande på andra sidan influensan. Och det är jag glad för.

Inga kommentarer: