fredag 30 december 2011

Eftersom att alla andra skriver årskrönikor

Skrev en jättelång årskrönika som jag publicerade, men sen tog jag bort den igen efter tio minuter. Ångrade mig typ. Så jag gör om det igen.

Det känns som att ingenting hänt under 2011. Eftersom min vanligaste mening i det här livet är "Åhhhh allt är så trååååkigt". Men om jag tänker på det så har det ju hänt MASSOR på bara ett år.  Mer än det händer för de flesta, tror jag.


I december flyttade jag från Växjö till Malmö. Bodde hos Agnes och Viktor i en månad. Började nytt jobb. Flyttade till mitt rum på möllan i januari. Hatade mitt jobb. Hatade mitt jobb. Hatade mitt jobb. Sa upp mig i maj och bestämde mig för att börja plugga istället för att jobba på Com Hem där de behandlar både anställda och kunder som skit. Låg på sjukhus i tre dagar för att göra njurbiopsi. Flyttade hem till Jennie i juni och sommarjobbade i Olofström. Flyttade in i min egna lägenhet i augusti. Började min nya utbildning i september. Opererades i Oktober. Hösten handlade mest om plugg. Så klart. Började praktik i november. Och nu är det slutet av december. Gud vet att jag i december 2010 inte hade en aning om att det var här jag skulle hamna ett år senare. För det var liksom inte planen. Inte alls. Men ibland är inte planen det bästa.

Jag hoppas på ett bra 2012.

(Hade varit skitkonstigt om jag hoppats på ett dåligt 2012).

Inga kommentarer: