tisdag 6 december 2011

Konspiratorisk

Det sägs ju att det är omöjligt att se vem som besöker ens sida på Facebook. Men varför är det då så att det nästan alltid är samma personer som syns under vännerlistan när man går in på sin sida? Så är det på min i alla fall, med ett fåtal undantag. Det är inte de jag skriver med mest eller som jag besöker mest eftersom det ligger personer där som jag aldrig besöker och aldrig skriver med. Det måste vara de som besöker mig mest. Något här som inte stämmer huh?

Likadant med det här: ibland får jag förslag på folk jag "kanske känner" som jag har noll gemensamma vänner med. Typ någon jag pluggat ihop med för evigheter sen eller någon gammal barndomsvän som jag inte sett på ca 20 år. Hur kan Facebook veta att vi kanske känner varandra om vi inte har några gemensamma vänner? Måste ju vara så att den personen besökt min sida och sen kommer den upp som förslag hos mig?

Nej, jag misstänker starkt att Facebook lurar oss alla. Så måste det vara.

Inga kommentarer: