torsdag 8 december 2011

Helgångesten

Det här med att det är jul snart är en sak...

Jag känner ingen julstämning och längtar inte till julafton som jag annars brukar (fast jag är för gammal). Jag tänker inte köpa en enda julklapp och förväntar mig inget tillbaka heller. Är pank och det känns meningslöst att köpa en massa billigt skräp som ingen vill ha ändå. Men julen ger inte upphov till en massa ångest (lite kanske).

Nyår däremot är en helt annan sak...

Har ingen fest att gå på och INGEN att va med. Det ger upphov till ångest. Fast det bara är en enda fjuttig liten kväll/natt det handlar om. Kanske mest för att det är lite pinsamt att inte ha någonstans att vara. Och för att det skulle va kul att för en jävla gångs skull ha kul på nyår.

ÄR DET FÖR MYCKET BEGÄRT VA?

Inga kommentarer: