fredag 20 maj 2011

Tåg till landet

Idag ska jag ta tåget till landet. Jag har en tid haft en extrem längtan efter just landet. Jag har sökt mig till parker och andra grönområden och tittat trånande mot träd och suckat längtansfullt.

Men hur mycket man än försöker så är inte landet samma som en park full av gangsters som hänger i gäng, barn som jagar fåglar, ridande poliser som jagar...tjuvar?, pensionärer som kastar bröd på änder, flåsande och röda joggare, öldrickande alkisar, vuxna som leker med frisbee, wannabe friluftsfolk som grillar korv på engångsgrill, hipsters som dricker vin och lyssnar på blandband och självutnämnda trubadurer med akustisk gitarr.

Hur grön den parken än är.

Därför blev jag väldigt glad när min syster skickade sms och frågade om jag ville följa med henne och barnen till deras stuga utanför i Karlskrona. Linda håller också på med LCHF så det är ganska safe.

Sen tänkte jag i och för sig åka därifrån till mami på söndag och det är inte lika safe för hon förstår inte det här med olika dieter och rätt vad det är står hon där med en rabarberpaj och ba "det här kan du väl äta? Rabarber är frukt!".

I vilket fall som helst så stannar jag i Olofström ett tag. Har ändå inget vettigt att göra om dagarna. Dessutom tar Hannas lillsyrra studenten på torsdag och det vill jag inte missa!

Inga kommentarer: