fredag 13 maj 2011

Eat shit!

Idag var jag på sån där öppen mottagning på en vårdcentral här i Malmö. MARDRÖM! En massa sjuka människor inknödda i en liten liten lokal. När jag skulle prata med tjejen i receptionen och berätta vad jag sökte för så hivade hon upp en ficklampa och ba GAPA och lyste mig i halsen rakt över disken. "Svullen och vita fläckar. Du får träffa läkare. Ta nummerlapp till kassan. NÄÄÄSTA!". Sen föstes alla in i små små rum och så var det en läkare som betade av rummen ett efter ett. Och vilken läkare sen! Han var så otrevlig! Satt helt nedhasad i stolen och var helt ironisk över allt jag sa. Öhhh??

Efter mycket om och men gick han med på att jag skulle få ta prover. Och oj vad förvånad han blev sen när de visade positivt på halsfluss. IN YOUR FACE GUBBJÄVEL. Sa jag inte.

Fick en starkare form av penicillin än förra gången. Bra bra. Hoppas jag är frisk längre än två veckor den här gången. Det förtjänar jag väl ändå? Gud?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Låter som ett "slakthus".

Saturday Nights sa...

Ja, typ så var det. HEMSKT!