fredag 13 maj 2011

Paniken!

Paniken man känner när blogger ligger nere. Det rycker hela tiden i fingrarna och helt plötsligt har man jäääättemycket att skriva men just det… det går ju inte.

Blogger la av någon gång under schlagerna igår. Jag som ville skriva så mycket om den. Nu känns det ju lite inaktuellt att beskriva den ångest jag kände när jag var helt och hållet säker på att Sverige åkt ut. Och den glädje jag kände när den sista gråa rutan täcktes av svenska flaggan och det visade sig att vi visst inte åkt ut. Jag blev så glad att jag fick nackspärr.

Helt inaktuellt nu.

Ville också skriva att jag älskar Irlands bidrag. Så rolig låt! Och söta små gossar! Man får moderskänslor! Skulle absolut kunna dansa till denna låt om den spelades på ett dansgolv nära mig.

Schlager-perioden är min ytligaste period på året rent musikaliskt. Den brukar följas av en period av svår indie.

Men till dess:


IRLAND!


Inga kommentarer: