måndag 16 maj 2011

Bibblan

Åh vad det är skönt att bara gå runt och drälla hela dagarna.

Eller nej, det är skittråkigt faktiskt. Hade det inte varit för att jag är livrädd att misslyckas med min diet så hade jag åkt hem till mamma och hälsat på.

Idag bestämde jag mig för att gå till biblioteket. SKANDAL att jag inte varit där förr. Här i Malmö alltså. Inte så att jag aldrig varit på ett bibliotek innan liksom. Malmö är en liten stad ändå hittade jag inte dit. Ringde Agnes som förklarade. Och här kommer något som är väldigt väldigt typiskt mig:

Agnes: ställ dig så att du har Jensen´s Bøfhus till vänster och Weekday till höger och sen går du bara rakt fram.
Jag: Men om jag har Jensen´s till vänster så har jag ju Weekday framför mig.
Agnes: Men vänd då på dig tills du får Weekday på höger sida.

Jag vänder mig ett kvarts varv, kollar rakt fram och ser det slott som inrymmer stadsbiblioteket. Trög eller?

Lånade en bok om Marie Antoinettes och Axel Von Fersens kärleksaffär. Och en bok om Ludvig XV älskarinna Madame de Pompadour.

Nu är det jag som sätter mig in i det franska kungahuset!

1 kommentar:

Agnes sa...

Oj som jag skrattade åt dig. De där böckerna vill jag låna efter dig.