måndag 28 juni 2010

Snart bantning

Ok. På torsdag börjar det. Bantningen. Banta är ett roligt ord. Lite gammaldags sådär. Katrin ska köra LCHF-dieten och jag gör ju samma som hon. Tror det är lättare att banta kollektivt. Har läst på lite nu och det är en sjuk diet. Den är hardcore jämfört med GI. "Ät helst inte grönsaker, inte ens broccoli, men OM du gör det, tillsätt fett". Ja det låter galet men folk går ju ner i vikt som fan med den här dieten. Och enligt hur många forskare som helst är den inte farlig. Och socialstyrelsen har godkänt den för behandling av diabetes 2-personer och personer med övervikt. Tänker ha en dag i veckan när jag får äta annat. Annars kommer jag inte lyckas. Plus så kommer jag dricka alkohol när det är fest. Så är det bara.

Vet inte vad jag väger och tänker inte kolla efter heller. Men jag vet vilka byxor jag vill komma i och jag tror att ungefär - 15 kg är rätt lagom.

Ger den här dieten en månad för att se om den funkar. Gör den det så fortsätter jag. Annars kör jag lite mindre hardcore med lite mindre fett.

Har läst på nu och skrivit en lista på vad som alltid ska finnas hemma. Den listan (eller min version av den) ser ut så här:

mjölk
fil
ost
smör
turkyoghurt
margarin
grädde
creme fraice
majonäs

ägg
fläskkött
lax
bacon
kyckling
tonfisk

(här kommer lite förbjudna saker)
coctailtomater
svamp
avokado
lök
blomkål
brysselkål
broccoli

blåbär
nötter
oliver
kaffe
krossade tomater
sambal oelek
tabasco
lightdricka (förbjudet)
soya
vinäger
olivolja

Kör lite bantarblogg nu ett tag tänkte jag. Saknar ändå inspiration till annat som ni kanske märker.

Torsdag mina vänner, torsdag.

Inga kommentarer: