måndag 7 juni 2010

Så himla kul

När jag var i Australien åkte jag på campingtripp till Ayers Rock. Då träffade jag en italienska som jag hängde ihop med lite. Angela hette hon. Jättegullig. När jag sa att jag kom från Sverige berättade hon att hon har vänner som bor här. Närmare bestämt i Olofström. "Du vet nog inte vart det är, för det är ett jättelitet ställe" sa hon. Och liksom jag råkar ju komma från just Olofström. Värsta sammanträffandet med andra ord.

Efter campingtrippen åkte vi tillbaka till Alice Springs och hängde ytterligare ett par dagar. Lagade mat ihop och sånt. Sen skiljdes vi åt. Hon åkte till Melbourne och jag liftade från Alice Springs genom hela öknen till Townsville med en galen reggae-älskande fransman.

I alla fall.

Igår var jag ute och gick en promenad vid Halen här i Olofström tillsammans med Agnes och Rasmus. Och vem möter jag? Jo, Angela. Jätteroligt. Vi skrattade hysteriskt över det faktum att sist vi sågs var på andra sidan jorden i en liten håla omgiven av öknen.

Tyvärr stod vi mitt i en myggsvärm och kunde inte prata någon längre stund, men vi bestämde att ta en kaffe på Liljas innan hon åker tillbaka till Italien.

Inga kommentarer: