måndag 7 juni 2010

Rapport från barnpassning

Vad gör man en hel dag med ett barn när det regnar?

Detta är vad jag gjort (i kronologisk ordning):

Kollade på barnkanalen. Gillar Fåret Shaun bäst. Det är typ det enda bra.
Käkade frulle.
Kollade på Byggare Bob.
Ungen somnade och då slösurfade jag.
Käkade lunch (korv med bröd).
Gick ut en runda på ca två timmar. Regnskyddet på vagnen. Ungen torr. Jag dyngsur.
Glodde på Byggare Bob.
Käkade middag (köttbullar i tomatsås och pasta).
Glodde på Byggare Bob.

Och här är vi nu. Byggare Bob fortfarande på i bakgrunden. Ungen leker med bilar/dockor/grytor osv. Han kollar Bob lite när han känner för det. Jag älskar honom. Ungen alltså, inte Bob (I fucking hate Bob).

Om två timmar är det läggdags för barnet och städdags för mig. Huset ser ut ungefär som om det varit husrannsakan. Typ 20 poliser som vänt upp och ner på hela stället i jakten på knark och vapen.

Föräldrarna kommer hem sent ikväll. Jag är glad att de lånat ut sin unge i fyra hela dagar. Känner förtroendet.

I morgon ska jag stiga upp tidigt och gå hem till Stjärnkvists och sminka Lise inför studenten.

2 kommentarer:

A sa...

Dödade barnet dig eller? : ) Eller är du sjukskriven efter barnpassningen?

A sa...

Livstecken tack : )