söndag 20 juni 2010

Midsommar

Längtar efter midsommar också förresten. När det är nåt speciellt, som just midsommar eller nyår får man sällan särskilt kul om man går på nåt stort party med hundra gäster och lekar och skit. Men om man firar med familjen och inte har några krav, då blir det alltid jättekul. Min familj är ju inte så pretentiös heller, man får en grogg i näven när man kliver innanför dörren och så är det med det. Inga konstigheter. I år ska jag och Aggie vara på samma ställe dessutom, för första året på rätt länge. Vi ska dricka vin och snacka skit och plocka sju sorters blommor och bada (oavsett hur kallt det är i vattnet) när det mörknat. Och så är mina syskon och syskonbarn där och vi grillar och så vidare. Blir inte bättre än så. Helt enkelt.

2 kommentarer:

linda sa...

Jag som sitter här och har pretentiösa planer med lekar, buffé och finfina drinkar, ska jag lägga ner det och satsa på att "det blir nog bra, bara vi blir fulla" eller?

Hanna sa...

Häftig bakgrund du!